למה שהלקוח יבחר בכם ולא במתחרה שלכם?

מה הבידול שלכם?

ואל תענו לי, כי אני מקצועי, אני איכותי, ואני נותן שירות טוב.
כי ככה יענו רוב המתחרים שלכם. 

ד.א
אם אתם לא יודעים ומבינים מה הייחוד שלכם?
גם הלקוחות שלכם לא. מה שהופך את ההצעה שלכם,
אך ורק לעוד הצעת מחיר בשוק מאוד תחרותי.
כחלק מבניית המערך האסטרטגי לבניית המותג שלכם,
אנחנו מחפשים מיקוד ובידול על מנת לצמוח ולהתפתח.

כן, אני יודעת שזה לא ממש נשמע לכם הגיוני,
הרי אם אני מכוונת לנישה מסויימת אז צימצתי את האפשרויות ולא הרחבתי אותם.
מותג אישי יכול להתפתח כשיש לו נישה להתמקד בה.
היא יושבת אצלי בפגישה בשבוע שעבר והיא ואומרת לי,
הפחד שלי שיהיו לי הרבה לקוחות. ואני עונה לה, למה את צריכה הרבה לקוחות?
אנחנו חותרים למעט לקוחות שמשלמים הרבה.

וזה ההבדל בין בעל מקצוע לבין מותג.
מותג יכול לבחור את הלקוחות שהוא רוצה לעבוד איתם.
אז אל תחפשו את היותר (הכמות),
מהיום תחפשו את האיכות (הלקוחות הנכונים והרלוונטים עבורכם).
המרדף אחרי ה"יותר" הוא מרדף ארוך ומתיש,
לעומת…. הממוקד, מדוייק ובול פגיעה.

אז נכון שכמותגים אנחנו מנהלים מערכות יחסים עם הקהל שלנו,
אבל אם נדע מיהו הקהל המדוייק, נוכל למקד את המסרים השיווקים שלנו (הערך) עבורו.
החוכמה לא לדבר בשפה שמתאימה לכולם, אלא לדבר בשפה שתואמת את קהל היעד שלנו.

אתן לכם דוגמא:
אם הלקוחות שלי הוא יזמים,
אני אדבר בתכנים שונים לגמרי,
מאשר לקהל יעד של אדריכלים (לכל אחד מהם כאבים ובעיות שונות).

איך עושים זאת?

מיקוד ופוקוס תגדירו לעצמכם מה הנישה שלכם?  מה ההתמחות? (תחום עיסוק מדוייק) על פי קהל היעד?
למי אתם פונים? על פי אזור.
מה שונה בינכם לבין המתחרים שלכם?
זה יכול להיות בנוי על הסיפור האישי שלכם,
על שיטה מיוחדת שהיא רק שלכם, על הבטחה יוצאת דופן,

כדי שהאנשים הספסיפים שאתם מחפשים יגיעו אליכם.

לדוגמא לבידול ברור:
* מעצבת פנים שעובדת באזור מסויים עם קהל תושבי חוץ.
* אדריכל שמתמחה בהתחדשות עירונית באזור המרכז.
* מנטור שעובד על פי שיטה מיוחדת ומתחייב לתוצאות.
* צלמת שמתמחה צילומי אדריכלות.
* צלמת שמתמחה בצילומי תדמית לאנשי עסקים, ועוד.
ה

נישה עוזרת לנו במספר מישורים:
1. היא עוזרת לנו לפקס את המטרות שלנו.
2. היא עוזרת לנו למצב את עצמנו בתחום שאנחנו מומחים בו.
3. הרבה יותר קל לכם לפנות לקהל היעד שלכם בדרך זו.
4. הרבה יותר קל לכם להבין את הצורך והערך עבור הקהל שלכם.
5. ועל ידי כך אתם בונים את האוטוריטה המקצועית שלכם ואז אנשים סומכים עליכם ועל המקצועיות שלכם.
6. ברגע שאתם מבינים מה הבידול שלכם, הרבה יותר קל לכם למקד את התכנים שלכם.
7. זה שאני ממוקדת בנישה בענף העיצוב והבניה, לא אומר שאני לא יכולה לעזור גם לעסקים בתחומים אחרים
ובכל זאת ועדיין בתחום הזה אני ממוצבת וממותגת גבוה.

מה היתרונות במותג נישתי?
לכל אחד יש את ה x פאקטור שלו, (הכוח החזק ביותר, נקודות החוזקה).
למה התרומה שלי בענף העיצוב והבניה הוא חזק?
כי בהכשרתי אני מעצבת פנים, אני מכירה את הכאבים של הקהל שלי מתוך המקצוע עצמו,
אני מכירה את השפה, אני מכירה את הנפשות הפועלות.
מה שנותן לי את היתרון כמנטורית אשר מלווה בעלי עסקים בתחום העיצוב והבניה.
ה

בסוף הכל סובב סביב אנרגיה וזמן.
וככל שתהיו ממוקדים יותר, ככל שתתעסקו באזורים החזקים שלכם,
ככה תצליחו להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולמנף את עצמכם כמותג מוביל בתחומכם.
תמיד תהיו קשובים, אבל לא צריך לקפוץ על כל הזדמנות, על כל שיתוף פעולה שמציעים לכם.

תבדקו כיצד השיתוף פעולה עוזר ומקדם אתכם לעבר המטרה,
היעד שהצבתם לעצמכם, ואם לא…. אז לא.
תאמינו בעצמכם וביכולות שלכם.
ברגע שתתמקצעו בנישה ספציפית זה מאוד יחזק לכם את הביטחון בעצמכם,
אתם תבינו שאתם טובים במה שאתם עושים, וברגע שתרגישו שאתם טובים, חזקים, מקצועיים
אתם יכולים בלב שלם לעמוד בקדמת הבמה ולתת ערך לקהל שזקוק לכם.

לרוב האנשים מאוד קשה להעיד על עצמם שהם טובים.
והסיבה?
הם מתיימרים להיות טובים בהרבה מאוד תחומים, מה שהופך את המקום הטוב לבינוני.
עדיף להיות טוב מאוד בתחום מסויים, מאשר להיות בינוניים בהרבה תחומים.

ממתחרים לקולגות
ברגע שאתם מתמחים בנישה ספציפית, הרבה יותר קל לצאת מהתחרות
ולהתחיל לעשות שיתופי פעולה עם האנשים לידכם.

והסיבה?
הם כבר לא מתחרים שלכם ,אלה אתם יכולים לעשות איתם פרוייקטים משותפים,
היות ולכל אחד יש את המומחיות שלו.
לדוגמא:
* פנתה אליי מעצבת פנים מחדרה שקיבלה עבודה באזור ירושלים והיא תשמח לשיתוף פעולה.
* מעצבת פנים שמתמחה בדירות יוקרה כשהיא מחפשת שיתוף פעולה לגבי עיצוב משרד.
* משרד אדריכלים גדול שמתמחה בבנייני בוטיק שמחפש שיתוף פעולה עם משרד שמתמחה בעירוב שימושין ועוד.

איפה נמצא הקהל שלכם?
דיברנו על מיקוד קהל יעד. ברגע שאנחנו מבינים מי הוא?
מאוד קל לנו לאפיין אותו, להבין היכן הוא נמצא?
היכן אנחנו יכולים לפגוש אותו. ואיזה מסרים מדברים ונוגעים בו.

אז כדאי מאוד שנמצא את נישת ההתמחות שלנו, וזאת כדי לבדל את עצמנו מהמתחרים שלנו. על ידי כך,
אתם תבנו ותחזקו את המותג האישי שלכם, אתם תגרמו לקהל, להכיר אתכם- לחבב אתכם- ולסמוך עליכם
וכל זאת לפני שהוא פגש אתכם.
אם נדע לעשות את המהלכים שכתבתי לכם בכתבה זו בתבונה ובחוכמה,
מהר מאוד אתם תמצאו את עצמכם ואת העסק שלכם במקום חדש לגמרי.

השקיעו בבניית המותג שלכם, זוהי אומנם ריצה למרחקים ארוכים, אבל היא שווה לגמרי את המאמץ.

 

רוצים להתייעץ ולדבר?

זקוקים לייעוץ שיווקי ממוקד?

דברו איתי
צביה וילצ'יק 0502432640
הקהילה לפיתוח עסקי שיווקי בעידן החדש.

ההצלחה שלכם, זה האושר שלי
.

רוצים שאחזור אליכם?

השאירו פרטים ואצור קשר בשעות הקרובות >>

אודות הכותב

צביה וילצ'יק

מייסדת ובעלת קהילה לפיתוח עסקי שיווקי בעידן החדש, מלווה מאות בעלי עסקים, מנכ"לים, חברות וארגונים לבניית המותג האישי שלהם יחד עם תכנית אימון וליווי עסקי להצלחה ומלמדת איך לבנות קהילה עסקית בעידן הנוכחי.

צביה וילצ'יק מאמנת ומלווה עסקים
יכול לעניין אותך
רוצים שיחת ייעוץ ללא עלות?
הרשמו עכשיו ונחזור אליכם בהקדם
צריכים עזרה? שלחו אליי הודעה
דילוג לתוכן