מהו שיווק באמצעות תוכן?

בעידן הנוכחי הדרך הטובה והבטוחה ביותר לשווק זה באמצעות:
שיווק באמצעות תוכן.

שיווק באמצעות תוכן

תוכן עניינים

אם כך מהו שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן היא:
אסטרטגיית שיווק שמתמקדת ביצירה והפצה של תוכן רלוונטי ובעל ערך כדי למשוך קהל יעד מוגדר,
במטרה להפוך אותם ללקוחות רווחיים בהמשך הזמן.

כיצד עושים זאת?

  1. יוצרים תוכן רלוונטי ובעל ערך.
  2. מפיצים ונותנים את התוכן לקהל של קוראים/צופים שהגדרנו.
  3. אנחנו מנהלים עם הקהל מערכת יחסים ובהמשך הופכים אותם ללקוחות משלמים.

התהליך לוקח זמן אבל הוא מדוייק ומשתלם.
איך זה בדיוק עובד?
ואיך זה שונה משיטות שיווק אחרות?

ישנו שיווק על ידי פרסום זוהי שיטת ה push

ישנם שיטות שיווק ישנות נוספות כגון:

  1. לפרסם בעיתון או בטלוויזיה.
  2. לעשות טלמרקטינג
  3. לשלוח סוכני שטח
  4. להשתמש באינטרנט בשיטת השיווק במיילים
  5. פרסום בגוגל
  6. לטרגט קהל בפייסבוק
  7. סרטונים ביוטיוב ועוד.
שיווק באמצעות תוכן

המשותף לשיטות הישנות והחדשות הן:
א. הן מפריעות לנו: הפרסומת פוגשת אותנו כשאנחנו עסוקים במשהו אחר.
ב. הן מנסות למכור על המפגש הראשון: “קנה את המוצר שלי, עכשיו” הוא בד”כ המסר מאחורי פרסומת.
ג. הן לא תמיד מתאימות לנו: ככל ששיטת הפרסום ותיקה יותר, קשה יותר “לטרגט” ולמקד את קהל היעד של הפרסומת, והן בד”כ יפיצו מסר אחיד בצורה מאסיבית לכולם.
ד. ושלא תבינו לא נכון, הפרסום הוא הכרחי ואני לא מבטלת או מזלזלת בכך,
אך המוח שלנו עמוס במסרים שיווקים ובפרסומות שכל היום מנסים למכור לנו משהו ולכן, אנחנו כבר הפכנו ל “עיוורים”, אנחנו לא ממש שמים לב למודעות.
ע"פ מחקרים, אחוזי ההקלקה על מודעות באנר בגוגל הם אפסיים.
שינוי תפיסה:
שיווק באמצעות תוכן.

אל תנסו להפריע למשתמש ולנסות למכור לו משהו במפגש הראשון,
אלא, תנו לו ידע וערך אמיתי והתחילו לבנות איתו מערכת יחסים לטווח ארוך.
דוגמא:
במקום להגיד ללקוח:
“היי, אני מעצבת ואני רוצה להציע לך לעצב את בית חלומותיך".
נגיד לו:
“אני מעצבת שמעתי שאתה לקראת שיפוץ בית חלומותייך ואני רוצה לתת לך 5 טיפים כיצד לבחור מעצבת פנים המתאימה לך".
במקום לכפות את עצמנו על אנשים, ולדבר רק על על עצמנו והמוצר שלנו.
אנחנו נותנים להם ערך אמיתי,
מנסים לעזור עם בעיה שיש להם,
לענות על צורך כלשהו.
עם שיווק באמצעות תוכן אנחנו משדרים ללקוח:
שאנחנו מכירים אותך,
אנחנו יודעים מה אתה צריך,
אנחנו נותנים לך ערך בחינם,
ואנחנו שם בשבילך מתי שתצטרך אותנו.

אז נתתי ערך ללקוח, מה יוצא *לי* מזה ?
העיקרון מאחורי השיטה:
תנו כדי לקבל, לקוח שמקבל ערך על בסיס קבוע, יהפוך לקורא נלהב שלכם,
ויחשיב אתכם לאוטוריטה ומקצועיים בתחומכם,
ויעדיף אתכם על פני המתחרים.

ללקוח כזה אפילו אין צורך למכור
כי ברגע שהוא יזדקק לשירותכם הוא יפנה אליכם.

מזה שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן – אם כך מהן צורות התוכן הנפוצות והמומלצות ביותר:

1. מאמרים מקצועיים – נכסים דיגיטליים.
2. בלוג – נכס דיגיטלי לפרסום הכתבות.
או לפתוח בלוג באתר שלכם, או לארח את הכתבות בבלוג אחר.

3. ניוזלטר – באמצעות רשימת תפוצה.
האימייל שלכם יכול להיות ערוץ תוכן לכל דבר עם מכתבים מותאמים אישית שכוללים סיפורי לקוחות, טיפים שימושיים, אוסף של הכתבות הכי טובות שלכם וכו’.
4. וידאו – הקלטת סרטוני וידאו קצרים על נושאים מסויימים היא השיטה הכי יקרה, אך גם הכי מועילה.
בגלל שוידאו מכיל בתוכו קול, תמונה ותנועה זוהי הדרך הטובה ביותר להעביר מידע וליצור חיבור בין הלקוח לבינכם.

צריכת הוידאו באינטרנט נמצאת בגדילה ובחשיפה הכי גבוהה שיש.
(ורגע לפני שאני ממשיכה במאמר אני משתפת אתכם בקורס ל "עמידה מול קהל ומצלמה" שאנחנו פותחים בעוד חודש.
קורס ממוקד ומדוייק שבו תקבלו את כל הכלים המעשיים והפרקטים לעמידה מול קהל ומצלמה ותבנו את הרצאת הדגל שלכם ומספר קטעי וידאו מקצועיים באולפן לשיווק וקידום העסק שלכם.
מצרפת לכם את הלינק עם כל הפרטים

5. פודקאסט – הקלטה קולית של תכנית על נושא מסויים.

6. ספרונים – יצירת מדריכים דיגיטלים בפורמט pdf
כיום ישנה אפשרות ליצור מדריכים באמצעות לינק (לפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות ל Hadas Adler )
בעזרת המדריכים החינמיים אתם יכולים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם.
שיווק באמצעות תוכן מאפשר לכל מותג קטן להתנהג כמותג גדול, (וזה היופי בעידן הנוכחי)
כשאתם יוצרים תכני וידאו בערוץ היוטיוב שלכם,
המטרה הסופית שלכם היא להשיג יותר לקוחות ולמכור להם את השירות, הידע והמוצרים שלכם.
אבל חשוב להבין:
שהשיווק לא מסתיים אך ורק באמצעות התוכן, ובכתיבה של מאמרים.
אלא זהו תהליך שלם שמצריך אסטרטגיה מסודרת ובנויה היטב כדי לחמם את הקהל ולהפוך אותו מקהל חם ש"מעריץ" לקהל שסולק (שמשלם כסף).
ואם לא תהיה לכם אסטרטגיה כזו
מה שיקרה לכם בפועל,
אתם תהפכו ל "מותג"יהיה לכם קהל שעוקב וצורך את התכנים שלכם אך לא משלם כדי לרכוש את המוצרים שלכם.
תהליך עם אסטרטגיה, שנועדה להוביל את המשתמשים (צורכי התוכן) במורד המשפך השיווקי, ולהפוך אותם בהדרגה מקוראים ללידים, ומלידים ללקוחות.

תוכן כאמצעי לשיווק

מהן שלושת הסיבות לעשות שיווק באמצעות תוכן:

1. אנשים צורכים המון תוכן לפני רכישה, וסומכים עליכם יותר:
תכתבו תוכן טוב ולא תהייה לכם שום בעיה לייצר לידים
תוכן טוב הוא השקעה לשנים רבות,
הוא מייצר תנועה אורגנית ולידים אין סופיים בלי להשקיע כסף.
(אני עד היום כמעט ולא השקעתי כסף בשיווק , אני כל יום מקבלת בסביבות 4 לידים חמים מאנשים שעוקבים וקוראים אותי).
2. תוכן אפשר לשתף:
אם פרסמתם מאמר איכותי, וידאו אפשר לשתף בקלות מהבלוג שלכם בכל הרשתות החברתיות. הפוטנציאל הוויראלי של התוכן שתיצרו הוא גדול יותר,
בגלל שהוא מלכתחילה מגיע כדי לעזור לאנשים.

3. תוכן הוא הדרך הכי קלה לייצר לידים:
אנשים נהנים מתוכן, והרבה יותר קל לייצר לידים כשאתם משווקים תוכן.
אם תשימו טופס ליצירת לידים (בדיוק כמו שאני שמתי לכם כאן ) במקומות אסטרטגיים בבלוג שלכם, תראו שהאנשים הרלוונטיים ירשמו בשמחה כי הם רוצים לקבל תוכן דומה.
אנשים לא ירשמו לרשימה שלכם אחרי מאמר אחד, אבל ככל שתתמידו ותתנו יותר ויותר מהידע שלכם, אנשים ירצו להיות:
1. חלק מהקהילה שלכם.
2. להמשיך לעקוב אחריכם.
3. ולהמשיך לקבל את המידע מכם במידה ואתם מעניינים אותם.

תוכן זו דרך ליצירת לידים

אז מאיפה מתחילים?

1. להגדיר מטרות עסקיות:
בשביל להצליח עם שיווק באמצעות תוכן חשוב קודם כל להבין את ה"למה" שלנו.
למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים?

2. ומה המטרה?
מאחורי כל תוכן שנייצר. המטרות בד”כ יהיו בקשר ישיר למשפך השיווקי שלנו.

אם המטרה היא להגדיל את המודעות למותג אנחנו יכולים ליצור תוכן בנושאים די כללים שימשוך תנועה מאסיבית לאתר שלנו וגם יעשה לנו יח”צ.
ואם המטרה היא לייצר לידים, נצטרך ליצור תוכן ספציפי שיענה על בעיה מסויימת (כאבים ) שיש ללקוחות שלכם.
שהמוצר או השירות שלנו יכול לפתור – מטרת התוכן היא לעזור ללקוח להתמודד עם הבעיה, ולמצב אותנו כסמכות (מומחים) שיכולה לפתור לו אותה.

3. הגדרה של קהל היעד
המסרים השיווקים של קהל יעד אחד הוא לא בהכרח אותם מסרים לקהל אחר
דוגמא:
אם אני פונה לקהל צעיר –אני אפנה בשפה שונה לחלוטין עם נקודות כאב שונות מאשר אני אפנה לקהל מבוגר.
ועל כן, מאוד חשוב בבניית האסטרטגיה השיווקית להגדיר מי הוא קהל היעד שלכם.
ואם לא תעשו זאת בצורה ברור וטובה תפספסו את המטרה.
אז מי הוא קהל היעד שיצרוך את התכנים שלכם? ומה הסיבה שהוא יצרוך זאת?

חובה עליכם לבצע מחקר מתחרים ולהבין איזה תוכן כדאי לייצר!

המתחרים שלכם יוצרים תוכן?
אם כן, איזה תוכן הם יוצרים ועד כמה הוא מוצלח
(מבחינת צפיות ושיתופים)?
חשוב מאוד שתבינו איזה תוכן כדאי לכם ליצור ואילו הזדמנויות יש לכם?

היו קשובים לקהל היעד שלכם בקבוצות פייסבוק ובפורומים ותבינו מה מעניין אותם ואילו שאלות הם שואלים – כך תוכלו ליצור תוכן שיתאים להם.

לבנות אסטרטגיה ולייצר תוכן
תבחרו פלטפורמה שבה תרצו להתמקד (מאמרים/סרטוני וידאו וכו’),
תקבעו לעצמכם לו”ז חודשי ליצירת התכנים ותתחילו לייצר אותם.
כדאי להתמקד בפלטפורמה אחת בהתחלה
ורק בהמשך להתרחב לפלטפורמות נוספות, כתלות בהצלחה.

כשאתם יוצרים את התוכן התמקדו בשאלה הבאה:

מי ירצה לשתף את זה?
תבנו תוכן מעניין, מועיל ונעים ויזואלית שאנשים ירצו לשתף.

הפצת תכנים
אחרי שיצרתם את התוכן, העבודה עדיין לא הסתיימה
עכשיו אתם צריכים לדאוג שכמה שיותר אנשים יחשפו ויראו את התוכן שלכם.
כיצד?
1. תוכלו לקדם את התוכן בפייסבוק,
2. להפיץ אותו לרשימת התפוצה שלכם במייל
3. רשימת תפוצה בווטסאפ.
חשוב להבין!
לא כל תוכן שתיצרו יהיה איכותי ומוצלח,
או יביא את כמות הלידים שתכננתם.

והסיבה?
כי אתם כל הזמן נדרשים לדייק ולשפר את עצמכם.
ולכן, תהיו עם היד על הדופק, תעקבו אחרי הצפיות, התגובות כדי שתדעו כיצד והיכן אתם צריכים לשפר את עצמכם.
לעולם אל תפסיקו לשאול את עצמכם שאלות, ולחשוב שהכל טוב כי תמיד יש לאן להשתפר, מה עוד ללמוד וכיצד להפוך לטובים והמקצועיים ביותר.
לסיכום
שיווק באמצעות תוכן היא שיטת שיווק מעולה שצומחת במהירות בעולם,
ומתבססת על בניית אמון ומערכת יחסים עם קהל הלקוחות לטווח ארוך,
כדי להגדיל את הפעילות העסקית של החברה.
בכתיבת תוכן ישנם לא מעט אתגרים והתוצאות אינן מיידיות.
אך שיווק באמצעות תוכן הוא לא ריצת ספרינט, אלא מרתון.
תוכן מעולה בונה מערכות יחסים,
מביא לידיים לטווח ארוך ולא “כיבושים מהירים”.

ולכן נדרשת סבלנות ופעילות ארוכה עד אשר ניתן לראות תוצאות.
התוצאות בד”כ יהיו הרבה יותר טובות, כיוון שבמהלך הדרך התוכן יאסוף עבורכם לידים עם אנשים שיהיו הרבה יותר מוכנים לעשות איתכם עסקים.

אני יכולה לשתף אתכם שאם היום פונים אליי בעלי עסקים שלא עוקבים, קוראים או מבינים את היכולות המקצועיות שלי, כלומר לידים "קרים" אני לא מתעסקת איתם בכלל, כי "חבל לי על הזמן".
יש לי מספיק לידים לטפל ולדאוג מאנשים שמבינים ויודעים את המומחיות, המקצועיות ומוכנים לשלם כדי שאני אלווה אותם בתהליך "לקפיצת המדרגה העסקית שלהם".

תשאפו להגיע למקום הזה!
אני מאוד מקווה שמאמר זה ייצר עבורכם ערך
אם נהניתם מהידע שלי אתם מוזמנים לשתף
ואם יש לכם שאלות נוספות
תרגישו נוח לפנות אליי לכל שאלה, התלבטות, התייעצות או עניין.
מאחלת לכם שבוע מצויין
עם הרבה אנרגיה טובה ופעילות מהנה.
צביה וילצ'יק – מאמנת בעלי עסקים להצלחה
טלפון 0502432640

רוצים שאחזור אליכם?

השאירו פרטים ואצור קשר בשעות הקרובות >>

אודות הכותב

צביה וילצ'יק

מייסדת ובעלת קהילה לפיתוח עסקי שיווקי בעידן החדש, מלווה מאות בעלי עסקים, מנכ"לים, חברות וארגונים לבניית המותג האישי שלהם יחד עם תכנית אימון וליווי עסקי להצלחה ומלמדת איך לבנות קהילה עסקית בעידן הנוכחי.

צביה וילצ'יק מאמנת ומלווה עסקים
יכול לעניין אותך
רוצים שיחת ייעוץ ללא עלות?
הרשמו עכשיו ונחזור אליכם בהקדם
צריכים עזרה? שלחו אליי הודעה
דילוג לתוכן