אם אתם כותבים פוסטים שיווקים בפייסבוק, מקבלים לייקים וזה לא באמת עובד, סימן שאתם עושים משהו לא נכון. כתיבת פוסט בפייסבוק כולם יודעים לעשות אבל איך לכתוב פוסט שיווקי בפייסבוק שמביא תוצאות את זה צריך ללמוד.
התיישבתי לכתוב עבורכם מאמר שמסביר כיצד לנהל נכון את השיווק בפייסבוק ואת העקרונות החשובים בכתיבת פוסטים בפייסבוק כדי שזה כן יביא לכם תוצאות טובות יותר.
1. לפני שכותבים פוסטים בפייסבוק – תבנו אסטרטגיית תוכן
המפתח לקמפיין שיווקי מוצלח היא אסטרטגיה. פייסבוק הוא לפני הכל כלי ליצירת שיח וניהול מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים.
בלי אסטרטגיה, אתם פשוט תלכו לאיבוד. לכן, הגדירו מראש:
- כמה פוסטים תעלו בכל חודש,
- מה יהיו הנושאים.
- הקפידו על מינון בין תוכן מכירתי לתוכן תדמיתי.
2. תצרו פוסט עם תוכן איכותי
התוכן הוא המלך, זהו כלל חשוב בכל מה שקשור לקידום ברשתות החברתיות ופייסבוק בפרט. תוכן שנותן ערך ללקוח, שמחזק את הבידול שלכם ובונה את המומחיות שלכם.
וכל זאת, עוד הרבה לפני המכירה. חשבו אם אתם הלקוחות של עצמכם, על מה אתם רוצים לקרוא? מה מעניין אתכם? מה היה כובש אתכם.
שיווק זה בדיוק כמו חיזור בין בני זוג, הלקוח צריך להתאהב בכם.
3. כתיבת פוסט שיווקי בפיסבוק – השקיעו בויזואליות בתמונות ממותגות
כחלק מהליך החיזור, למראה החיצוני יש משמעות גדולה. חשוב להשקיע בצילום תמונות ייחודיות תמיד מומלץ שתהיה תמונה שלכם (אנשים מתחברים לאנשים), התמונה חייבת להיות בהלימה מלאה לרמת קהל היעד שלכם ולרמת המותג שאתם.
התאימו את רמת התמונה לקהל היעד שאליו אתם פונים.
דוגמא:
אם אתם עורכי דין, תעלו תמונה שמדברת את המסר המקצועי שלכם. הן מבחינת ביגוד והן מבחינת מיקום. אם יש לכם אפשרות לצלם תמונות איכותיות ומקוריות תמיד תעדיפו להשתמש בהן.
4.צרו זהות מותגית בכל פוסט
תהיו אותנטים, חשוב שקהל הגולשים שלכם ידע לזהות את הפוסטים שלכם גם מבלי לקרוא את התכנים.
5. פוסטי שיווקי בפייסבוק צריך להכיל משפט פתיח מסקרן.
תגרמו ללקוחות שלכם לרצות לצלול לתוך הפוסטים שלכם.
צרו טיזר, תגרו את קהל.
6. ספרו סיפור – סטוריטלינג
אנשים מאוד מתחברים לסיפורים. ועל כן, הכי כדאי להעביר את המסר דרך הסיפור. בסיפור אתם יכולים לשתול בתוך התת מודע של הלקוח אין סוף מסרים חשובים לחיזוק המותג שלכם.
ביום שתצליחו להיכנס לתוך הראש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, שם פיצחתם את אסטרטגיית התוכן שלכם.
7. כתיבת פוסט שיווקי מדויק – דייקו את עצמכם כל הזמן.
כתיבת פוסט מצליח בפייסבוק זה ניסוי וטעייה. מה עובד יותר מה עובד פחות?
אל תהיו על טייס אוטומטי, כל הזמן תבדקו את עצמכם ותדייקו את המסרים השיווקים שלכם
עד שתגיעו למוצר האיכותי שמצליח להעביר את המסר שלכם, בצורה הטובה והמדויקת ביותר.
8. הברור מכל – אל תעלו רק תמונה ללא תוכן.
הרשת עמוסה בחומרים שיווקים, והמוח שלנו נחשף מידי יום לאין סוף פרסומים, גם בפוסטים בפייסבוק. אתם חייבים ליצור בולטות, אתם בקרב על התשומת לב!
תגרמו לקהל בפייסבוק לעצור את הרפרוף על הפוסט שלכם.
9. אל תביאו רק את התמונה הסופית.
שתפו גם בתהליך, בדרך, גם בקשיים, במכשולים ובהצלחות. דברו עם הקהל שלכם בגובה העיניים ובפשטות. זכרו שהרבה לפני המקצועיות שלכם, אנשים מתחברים לאנשים תגרמו לקהל להתחבר אליכם.
מידע נוסף שכדאי לדעת:
- דף עסקי בפייסבוק – החשיפה מאוד נמוכה, אלא אם תהפכו אותו לממומן.
- פרופיל אישי – חשיפה יותר גבוהה.
- קבוצה בפייסבוק – החשיפה הגבוהה ביותר.
פייסבוק מעוניינת שתיצרו אינטרקציה בין אנשים ועל כן הוא חושף יותר את הקבוצות. כמו כן, בקבוצה יש פיצ'ירים נוספים שאין בעמודים אחרים.
אם תשקיעו כסף בממומן, זה בעיקר כדי לחשוף את המותג שלכם לכמה שיותר אנשים. מכאן כדי להעביר את הלקוח לקנייה אתם חייבים להעביר אותו דרך משפך שיווקי.
להכיר-לחבב-לסמוך
וכל זאת לפני שהלקוח פגש אתכם.
ברוכים הבאים לעידן החדש.
זקוקים לייעוץ שיווקי ממוקד?
דברו איתי
צביה וילצ'יק 0502432640
הקהילה לפיתוח עסקי שיווקי בעידן החדש.
ההצלחה שלכם, זה האושר שלי