כתיבה שממגנטת לקוחות

התוכן הוא המלך!

אתם יכולים להיות הכי טובים במה שאתם עושים,
בסוף אלה שבאמת יצליחו, זה אלה שידעו לדבר ולשווק את העשייה שלהם,
לבנות את המותג שלהם ולעמוד בקדמת הבמה ולספר את הסיפור שלהם.

 

זו מומחיות שונה לגמרי מהמקצועיות שלכם.
לדעת לספר ולכתוב את הסיפור שלכם.

 

למה חשוב לדעת לספר ולכתוב את הסיפור?

  1. זה יוצר נראות אינטרנטית חזקה.
  2. זה מייצר תנועה של גולשים.
  3. לאורך זמן אתם מייצרים עוקבים וקהילה.
  4. זה בונה ומחזק את המותג שלכם.
  5. ולבסוף, גם לקוחות משלמים שרוצים אתכם.

חשוב לזכור:
לא כל תוכן יעשה את העבודה.

 

אני רוצה לשתף אתכם ב:
5 טיפים שיגרמו לתוכן שלך למגנט לקוחות אפקטיבי.

זה שאתם כותבים תוכן, זה נחמד,
אך האם התוכן שאתם מעלים עובד או לא עובד עבורכם?

>>>
סקר השיווק העלה שרק 36% מבעלי העסקים
מרגישים שהתוכן שלהם עושה עבורם את העבודה.
זהו נתון שגורם להרבה שאלות ותהיות.

למה?
למה רק 36% מקרב בעלי העסקים

המשתמשים בתוכן כדי לשווק את העסק שלהם,
מרגישים שהתוכן שלהם באמת עובד עבורם?

 

מה 36 אחוז עושים נכון, כששאר בעלי העסקים, לא?

ניהול מערכות יחסים ארוכות טווח ויצירת ערך תמידית לקהילה.

לא מספיק לכתוב תוכן, שמייצר תשומת לב ומושך אליו את הקוראים.
מה שלא פחות חשוב, הוא לשמור על תשומת הלב הזאת, להעמיקה, להרחיבה ולקבע אותה,
זאת המשמעות של יצירת תוכן ויראלית.

 

התוכן חייב להיות מקורי, אותנטי, מעניין, מושך, בעל ערך ורלבנטי. לא מאמרים, ולא בשפה גבוהה.
הכי פשוט, הכי בגובה העינייים, לספר את הסיפור.

 

אתמול פגשתי בבוקר לקוחה שלי בים,
אני בדרך לפגישה, היא אחרי ספורט, שיח קצר בנינו ואני ישר נותנת לה ערך וטיפים לפעולה.
אני מסיימת את המפגש האקראי, כותבת את הסיפור שקרה בפוסט בפייס,
מוסיפה תמונה שלי, תמונה של הקפה בים.
ובום!

הפוסט צובר תאוצה, בעלת הסיפור משתפת את הפוסט ועוד כמה מבני משפחתה.
והנה לכם דוגמא מוחשית ישר מהשטח,
כיצד סיפור הכי פשוט ואותנטי, כתיבה בגובה העיניים שהופכת בן רגע לפוסט ויראלי.

 

בערב נכנסת הודעה בפרטי, אני רואה שעזרת לחברה שלי,
אולי את יכולה לעזור גם לי?

ככה בדיוק הופכים את הקוראים לקונים.

 

אבל כדי שזה יקרה, זה חייב להיות שיטתי, בניית קשר ארוך טווח, ממש אורח חיים ולא פעם כן ופעם לא.
אז איך עושים את זה?

תכל'ס בשטח.
אני מצרפת לכם 5 טיפים שיהפכו את התוכן שלכם למגנט לקוחות אפקטיבי.

 

  1. בלי לדחוף, בבקשה.

אתם מכירים את זה כשאתם נכנסים לחנות בגדים,
והמוכרת ניגשת אליכם ושואלת אתכם,
אפשר לעזור לכם?
ואתם עונים לה, לא תודה, אני רוצה רק להסתובב ולהתרשם.

 

אותו דבר ביצירת סיפור המותג שלכם.

המטרה העיקרית בלספר את סיפור המותג שלכם, היא לא למכור,
אלא ליצור חיבור, הזדהות ויצירת קשר בינכם, לבין הקהל.

זה ההבדל המהותי בין שיווק למכירה.
שיווק זה רק לשתף ולספר את הסיפור,
מכירה, זה האקט עצמו.

 

אל תמכרו שום דבר!!!
רק שתפו אותנו בסיפור יצירת המותג שלכם.

הלקוחות בעידן החדש צורכים הרבה מאוד ידע, לפני שהם רוכשים.
תנו להם את הידע הזה, כדי שהם ישכילו לקבל את ההחלטה הנכונה אצל מי לרכוש,
ככל שהם יתרשמו שאתם מקצועיים ואוטוריטות בתחומכם, ככה הרצון שלהם לרכוש דווקא ממכם, ילך ויתעצם (פסיכולוגיה פשוטה).

 

מי שזורע, משקה ומשקיע, בסוף גם קוצר את הפירות.
זה לא קורה ביום אחד, זה תהליך ודרך,
אבל זה שווה את ההשקעה.

 

  1. אסטרטגיית תוכן,

לא מספיק לכתוב פוסטים בפייסבוק, גם לא מספיק להגיד הייתי פה, הייתי שם,
יחסי ציבור זה חשוב, אבל לא רק.

 

תשאלו את עצמכם, מה הסיפור שלך?
ואיך כל פוסט, מאמר ו/או סטטוס קשורים לסיפור המותג שלך?
כשקהל המטרה שלך נמצא במקומות שונים ומשתמש בפלטפורמות שונות,
גם הסיפור שלך, כדי להגיע אליהם, חייב להיות באותם מקומות ועל אותן פלטפורמות.

 

ועל כן, כל הטקטיקות הדיגיטליות שלך חייבות להתמקד סביב אותו סיפור מותג מושך ומשכנע, שמטרתו לבנות קשר עם קהל המטרה.

היכן?
אתר, רשתות חברתיות, ניוזלטר, בלוג אישי, כתיבת מאמרים מקצועיים ועוד.

 

נתון חשוב!!

לכל מי שלא אוהב או מתנגד לניוזלטרים ורשימות התפוצה,
בסקר שנערך לא מכבר,  אמרו 51% מהנשאלים שהם פותחים וקוראים תוכן שמגיע אליהם במייל בפורמט של ניוזלטר, ממותגים שהם נותנים בהם אמון.

 

אמון, זו מילת המפתח (לסמוך).

  1. בין וידאו למילה הכתובה.

>> להבין שהחשיפה בווידאו הרבה יותר גדולה, הרשת מעודדת אתכם להיות נוכחים מאחורי המצלמה.

>> יש משהו הרבה יותר אישי ומחבר (ברמה הפסיכולוגית) כשהלקוח רואה אתכם מדברים, רואה את הבעת הפנים שלכם, את העיניים.
     הרבה יותר קל לו להתחבר לדמות.

 

ולעומת זו, יש גם זכות דיבור למילה הכתובה.
באופן אישי, אני מעדיפה תוכן כתוב, בין היתר מפני שאני יכולה לקרוא אותו אוף ליין, בזמני החופשי.
אני גם פחות מתחברת לווידאו, אבל היות ואני יודעת שיש אנשים שיותר קל להם להתחבר לווידאו,
אני חייבת להיות נוכחת בשני האופניים, כדי להגיע לכמה שיותר קהל ולגעת בכמה שיותר אנשים.

לעולם אני לא אעבוד מהפנים החוצה, אלא הפוך, מה הקהל שלי צריך? אני שם כדי לספק ולתת לו זאת.

  1. מטרות. מטרות. מטרות.

כשמגיעים לעניין המטרה והיעדים,
איך נדע אם אנחנו הולכים בדרך הנכונה, אם אין לנו מושג לאן בעצם אנחנו הולכים ולאן ברצוננו להגיע?
אני רואה סביבי בעלי עסקים רבים, שכל כך עסוקים ביצירת תכנים, עד שאין להם (ככל הנראה) זמן לשאול את עצמם, לאן כל התוכן הזה מוביל והאם הוא אכן משרת את המטרה…
את מי התוכן מעניין? האם הוא נוגע בקהל היעד שלו? אי אפשר להגדיר משימה, כשאין לך מושג מה רצית להשיג?
לידים, תנועה לאתר, הארכת משך השהייה באתר, או אולי הרשמה להרצאה?

כל תוכן חייב מטרה. כל תוכן חייב לקדם מטרה עסקית. כל תוכן חייב להימדד בהתאם למטרה העסקית שהוגדרה לו.

 

  1. על מה כותבים?

הם מגיעים אליי לקורסים, והשאלה הראשונה שנשאלת,על מה כותבים?
אין לנו על מה לכתוב ואני מלמדת אותם איך מכל מקרה, סיטואציה אפשר לכתוב סיפור.
וגם את הסיפור יש דרך לכתוב, כדי לגרום לו להפוך לסיפור מעניין, סוחף ומרתק.
סיפורי לקוחות, סיפורים עם עובדים, סיפורים מהבית.

התפקיד שלי זה לגרום לכם להבין,
שכל מה שנראה בעינכם טרוויאלי ואולי לא הכי מעניין, עשוי להיות מרתק ומאיר עיניים בעיני הקוראים שלכם, ובסיום זה יביא לכם עוד ועוד לקוחות.

 

*********
היא נמצאת אצלי בתהליך ליווי אישי, כמתנה ובונוס (אני אוהבת לפנק את הלקוחות שלי)
הזמנתי אותה להצטרף לקבוצת מועדון אחת ולתמיד (כמו קבוצת שמירה על המשקל- כי מותג זה אורח חיים).

 

בסיום המפגש אמרתי לה,
תראי זה נכון, שעדיין לא הגענו ביחד לשלב הזה של הכתיבה באישי, אבל יש לך אחלה סיפור, בואי, נסי לכתוב אותו, תשלחי לי שאני אעבור עליו, ובוא נראה מה יקרה.

 

היא ישר בסיום המפגש שלחה לי את הסיפור, "זה בוער בי מבפנים",
היא כתבה לי בהודעה.

 

זה מדהים אמרתי לה,
נתתי לה מספר הערות קטנות לשיפור, ואיחלתי לה את ברכת הדרך, שחררי אותו לעולם.

 

ואז היא התחילה עם ההתלבטויות:
>> אני לא יודעת,
>> את מי זה מעניין,
>> למה שאנשים ירצו לקרוא את זה.

 

בואי נעשה ניסיון, אמרתי לה, שחררי לעולם, יש מצב שתופתעי מכל מה שהולך לקרות לך.

 

אני סומכת עליך, הא אמרה לי ושיחררה את הסיפור.
מה שקרה לה כתוצאה מהפוסט והסיפור שבו היא חשפה ושיתפה את צעדיה, 350 לייקים ו 250 תגובות של אנשים שאמרו לה שהיא אישה מעוררת השראה.
למחרת שלחתי לה הודעה,
נו? מה את אומרת? אני מקווה שאת כבר מבינה שאת אישה מעניינת.

 

מאז…. כבר הכל היסטוריה.

מסקנה:

אל תשפטו, את הסיפור בעיניים שלכם,
גם אם לכם דברים נראים פשוטים, טרוויאלים, אתם זה לא הקהל.
תגרמו לקהל להבין את הדרך שאתם צועדים בה, תשתפו בתהליך,
לא רק בהצלחות, אלא גם בקשיים ואפילו בכישלונות, תהוו עבורם דוגמא ותנו להם השראה,

בסופו של יום,
ככה הם יתחברו אליכם, יבינו את הערך שלכם, אתם תהפכו אותם מקהל של עוקבים, לקהל של רוכשים.
ואתם תשמרו אותם כלקוחות לאורך זמן.

 

כל הידע המקצועי הזה נמצא אצלכם, ממש מתחת לאף. כל מה שצריך זה רק להבין, לאתר ולנהל אותו בהתאם לכללי המשחק הדיגיטלי.

ועוד מילה קטנה לסיום:
מי שעדיין לא השכים לבוקר החדש של עולם התוכן בעידן החדש – כדאי מאוד שיפקח את העיניים להבין שחוקי המשחק השתנו.

תוכן שיווקי משעמם – לא מעניין,
אנחנו בעידן של רגש, רק סיפור מותג מרגש, מושך ובונה קשר.

 

אם עדיין יש לכם שאלות, אתם תמיד מוזמנים לפנות אליי בפרטי,
אני אענה לכם בכייף.

 

רוצים להתייעץ ולדבר?

זקוקים לייעוץ שיווקי ממוקד?

דברו איתי
צביה וילצ'יק 0502432640

הקהילה לפיתוח עסקי שיווקי בעידן החדש.

ההצלחה שלכם, זה האושר שלי
.

רוצים שאחזור אליכם?

השאירו פרטים ואצור קשר בשעות הקרובות >>

אודות הכותב

צביה וילצ'יק

מייסדת ובעלת קהילה לפיתוח עסקי שיווקי בעידן החדש, מלווה מאות בעלי עסקים, מנכ"לים, חברות וארגונים לבניית המותג האישי שלהם יחד עם תכנית אימון וליווי עסקי להצלחה ומלמדת איך לבנות קהילה עסקית בעידן הנוכחי.

צביה וילצ'יק מאמנת ומלווה עסקים
יכול לעניין אותך
רוצים שיחת ייעוץ ללא עלות?
הרשמו עכשיו ונחזור אליכם בהקדם
צריכים עזרה? שלחו אליי הודעה
דילוג לתוכן